"Als je stout bent, ga je de put in," klinkt het in mijn hoofd. Ik ren het huis uit, de tuin in, waar de ganzen luid beginnen te gakken als ik voorbij stuif.
Bij de buren schiet ik de wc van de bedienden in. Hijgend sta ik boven het gat. Onder de deurspleet zie ik een stukje van papa's laarzen. Ik probeer mijn adem in te houden.

dinsdag 23 juli 2019

Museum Bronbeek

"Apenverdriet, zo heet die boom.' Een veteraan met rollator loopt langs op het landgoed van Museum Bronbeek. 'Omdat apen er niet in klimmen vanwege de stekels.' 

Ik dacht meteen aan het aapje van Jantje, haar enige vriendje in Tjimahi in Nederlands-Indie. Haar verhalen kwamen nog meer tot leven in het museum waar illustrator @ Ingrid van der Knaap en ik vandaag ronddwaalden. Een prachtige plek!

Annemarie Jongbloed









Geen opmerkingen:

Een reactie posten